Egy GHENTleman naplója

Na mivel ma délután kifejezetten nincs semmit tennem, úgy döntöttem írok egy vagy két(?) posztot. Mielőtt belekezdenék a kronologikus élménybeszámolóba, el kell mesélnem a mai nap WTF-momentjét.

A belga UNILEVER létrehozta a világ legundorítóbb italát, amit ember magáévá tehet széles e világon. Szerintem szarabb, mint a sebbenzin (lehet #sohasemprobaltam; #amikesiknemmulik). Ez pedig nem más, mint a cukormentes, SZÉNSAVAS, CITROMOSLIPTON bazdmeg. Kb mintha zéró Kóla lenne, csak szar citromutóízzel, kólaíznélkül. 😀

Az említett határszar. 😀 és a szőnyegem *.*

Városnézés 2.

Vasárnap délután kiheverve az előző napi IKEA majd esti ivás félét, városnéző túrára indultunk egy cirka 20 fős kontingenssel. Az idő a már említett görbe mentén hullámzott ( ha még nem olvastad klikk ), de legalább volt úgy cirka 40perc napsütés. Első állomásunk egy kastély/templomtorony/whatever megmászásához vezetett cirka 2,5 juróért (ha 25+ vagy 8 juró a történet). A kondíciónkat annyira nem próbáltatta meg mert kb 15 lépcső után jött egy hipermodern lift ami felvitt minket a tetőre, ahonnan nagyjából közepesen kielégítő kilátás nyílt Ghent belvárosára. (valszeg a kilátással az volt a baj, hogy annyi szelfit lőttünk/lőttem, hogy nem látszik miatta semmi, 😦 ) De a gúúúgöl fotóz besegített és létrehozott nekem egy nagyon stilizált képet az egyik templomról készült pillanatképemből.

én és a google kiváló fotóspárt alkotunk ❤ a háttérben mintha egy hidrogénbomba robbant volna 😀

A már említett szelfik:

B-J: Guillermo (nem del Toro, de legalább annyira kilét), Timo (nem, nincsenek varásgombái és nem egy LOL-karakter), Imelda, Kisia, Mary, jamegaMilán. 😀

Még mászkáltunk a városban további látványosságok után epekedve, aztán megettük a világ legdrágább helyén a híres belga gofri nutellás-banános kiadását.

 
finom (is) #5€

A gofriárusnő full kattos volt persze, üvöltve HALLGATTA a focimeccset (??), majd túlüvöltve a rádiót örvendett/káromkodott, attól függően, hogy számára pozitív vagy negatív információt halászott ki ebből a hollandnak nevezett borzadványból…

ezután szétváltunk és páran elindultunk boltot keresni. Vasárnap itt is minden szar zárva van, kivéve a Proxy nevű üzletlánc, amit kb háromnegyedóra keringés után találtunk meg. Bevásároltam egy adag spenótos-fokhagymás-tejszínes-pennés miujsághoz, meg vettem sört Superbowlra, aztán kaptam kettőt még ingyen, mert cuki volt a kasszáscsaj.(de inkább azért mert rákérdeztem, hogy mi az amit osztogatnak, aztán odabaszott kettőt, hogy “neje igyá’”).

Business case-Superbowl(i)

Nekem hétre vissza kellett érnem, mert jelentkeztem egy diákszervezethez, akik pro bono adnak tanácsot szociális vállalkozásoknak meg startupoknak, aztán küldték a business case-t amit meg kellett oldanom. Hát ja elég vicci volt. Alapvetően egy idősotthonok élelmezésével foglalkozó családi vállalkozás növekedési lehetőségeit, belső-külső veszélyeit kellett elemezgetni, meg hogy megvennél e egy másik céget akik amúgy ugyanezt csinálják, de tök más geográfiailag a piacuk, de épphogy profitábilisak, meg eléggé elüt a vállalati kultúra, és a reputációjuk a szakmában sem olyan kimagasló. De hát ha duplázni kell az árbevételt, akkor duplázzuk…. 😀

Ez egy laza 4órát vett el az életemből és a gmail szerint 1perc késéssel adtam be a megoldást, remélem nem reszelik le a fejemet miatta…

Ezután kimentem a többiekkel flesselni meg keződött lassan a Szuperedény, így a többiek kártyajátékokkal múlatták az időt, amik erőteljesen alkoholalapúak voltak. 😀

Megkezdődött a szuperedény NAGY-kiadás (Super Bowl L ), aztán ahogy múlt az idő, szépen lassan lemorzsolódtunk. A közepesnek nevezhető mérkőzést végül a Cardinals nyerte, és Terell Owens győztes touchdown futott, egy interception után…. ja kb ennyire voltam képben.Meg a félidőben jó volt a U2 meg a marsi Brúnó (nem rokon Marsi Anikó) Rihannával karöltve…:D Végül egy spanyol sráccal Albertoval meg az egyetlen Mexikói csajjal, Estefania-val nyögtük végig az egészet, annyira meguntam a végére, hogy letöltöttem a sznepcsetet… 😀 ( a sznepcset működéséről bővebben itt)

Mafia

Hétfő világtalan nagy chill volt, mert valami karnevál vagy mi miatt nem volt suli meg úgy kb élet. Így egy deles napindítás után este megintcsak összegyűltünk kártyázni a nappaliban. Az egyik orosz csaj mondta, hogy Mafia-zunk, az elvileg egy orosz játék (ki gondolta volna :c ). Na mindegy az első körben elvállaltam a moderátor szerepét, aki kb. a játék sztoriját adja, meg vezényli h “takarodjatok aludni” vagy “ébredjetek fel”, szóval teljhatalmam volt egy egész csoport ember felett, ami a komplexusokkal teletűzdelt egómnak kifejezetten jól feküdt. Olyannyira, hogy a többiek kineveztek permanens moderátorrá, így egész este pofázhattam. (Itt jegyezném meg, hogy saját meglepetésemre is kurvajó az angolom. főleg a köznapi kommunikáció és a szelng/poénkodás megy #köszönömvideójátékok).

Tanítás

Kedden volt az első tanítási nap. Izgatottan ültem be a Graphic design nevű kurzusra, ami nem volt, rossz, viszont csak egy progit tanulunk meg használni (adobe indesign), ami nem tűnik olyan nehéznek, hogy egy egész félévet rááldozzak, pláne úgy, hogy ütközik egy Marketing business project nevű tárggyal, ami elég nagy flessnek hangzik, így valszeg leadom. A marketin case azért csak hangzik, mert az első óra utolsó 5 percére értem oda az egybeesés miatt, de az órát tartó forma elég kattosnak tűnt, a vicces értelemben. Ja és már megvoltak a csapatok így bekerültem két random ember közé és a game development nevű topicot választották témának. De hogy ezzel mit kell kezdenünk, arról még nincs fogalmam.

Ezután elmentünk Timoval meg George-val kajáért és sztorizgattunk,és mesélték, hogy itt vigyázni kell a lányokkal, mert 1. gecimagasak, 2. koraérettek és simán bejátszák, hogy ha felszeded őket discoban, valami, feljelentenek másnap, hogy megerőszakoltad őket, és itt 18 év alatt illegális csúnyálkodni… :DDD Én erre mondtam, hogy ja nálunk 14 felett nincs ilyenekkel para, erre mindketten kimeredtek és kérdezték, hogy hol lehet állampolgárságot kérni? :DDD És egy ilyen helyet miért hagyok ott?! 😀 Na mindegy….

Ja, mivel fuckup van a suliban, és konkrétan még nem írtam alá az Erasmus szerződésem , mert febr. 3-ig nem volt kész és még mindig nem tudják mivan vele, kb beláthatatlan, hogy mikor kapok pénzt, ami gecijó, mert kb van 65 euróm… 😀 úgyhogy most kényszerdiétán vagyok, vettem 800g kenyeret, 200g csirkesonkát, meg sajtot occsósalátával, és csináltam 13db szendvicset, meg vettem tojást. és ezzel most napi három tojás- 3 szendvics porcióval legalább 4 napig ki kell húznom 😀

(Mindegy ha megjön az ösztöndíj üvöltve fogok make it rainelni a footlockerben… 😀 )

Tnap este nem nagyon történt semmi, mert gecikorán keltem, 8:15 től Supply Chain MGMT volt, utána meg Business Process MGMT. Ezekről bővebben.

keddi tanítás

Ami a legfurább, egy órával vagyok arréb mint otthon, vagy már nem is vágom, de a lényeg, hogy itt 8kor kel a nap. WTF?!?!. konkrétan sötétben mész suliba, ami eléggé lehozós.

Első óra a már említett SCM volt, ahol egy elég penge tanárunk volt, 15 év gyógyszer és vegyipar, utána 7év bank, ez Svájc-japán-USA megoszlásban… Ja a tananyag is elég penge volt, az egész excel alapú. Mondta, hogy “ja nem lesz para, alap excel kell hozzá”, de én, aki szerintem nem vagyok szar excelből alig tudtam megoldani az első feladatot… De legalább nem volt egyszerű, mint a faék. Nagyon gyorsan halad az óra, és jól van felosztva. Nincs elméleti/gyakorlati blokk, elmond valamit elméletből azonnal szemlélteti is. 30% elmélet 70% gyakorlat a megoszlás. Faszi Linkedinje elég impressive btw…

aztán jött a BPM, ami Business Process Managementként konkrétan folyamatmodellezés, ami gecigizda! 😀 Egy nyíltforráskódú progival flesselgetünk, amibe elég gyorsan belejöttem. Olyannyira, hogy első órán az én megoldásomon szemléltette a tanár, hogy hogy kellene megoldani egy pizzarendelés miujságot, ha minden 15 perc után emlékezteti a vendég a pincért hogy “gecó már rendeltem”. #loop.

Ja amúgy a tanár úgy néz ki, mint Adrian Brody. (Picsák persze rögtön szétfolytak:D)

Ő Adrian Brody, de lehetne akár a tanár is.

Aztán Órák után Timo meghívott kajálni, mert svájci és 8éve dolgozik a Raiffaisennél és jóarc. A kantin úgy működik, hogy 3,70€-ért kapsz kaját ami lehet, vegakaja, tésztaféle (bolognai/carbonara vagy lasagne-»kicsi adag nemérimeg), vagy a napi hús+szósz, amihez annyi köretet teszel a tányérodra ugyanennyiért amennyit nem szégyelsz. Magyar gyerek éhes gyerek (hungry Hungarian vicc még mindig nagyon pörög), meg hát szégyenlős sem vagyok, így a 130g húst nyakonküldtem cirka 300g párolt répával meg 8 krokettel, és még desszernek egy 10 hordóburgonyát is a tetejébe halmoztam. Most, ahogy ezeket a sorokat írom, már lassan 3órája történt ez az incidens, de még nem érzem magam éhesnek… úgyhogy bevált a recept. 😀

Ja kb ennyi ez a pár nap összefoglalva. Illetve még annyi, hogy a lelkiismeretem kezd a nyakamra nőni, és egyre többször szeretnék fizetni a tömegközlekedésért…

Maradok örökké,

A Milán

One Comment Add yours

  1. Donna Chlimon says:

    😋

    Like

Leave a Reply

