MilanKaland vol.2

Az előző bejegyzés óta történt pár dolog. nagyjából összefoglalom az eseményeket, mst van egy órás gap az intenzív semmittevésben.

Infódélelőtt:

Péntek reggel volt egy infónap, úgyogy lecsattogtam a suliba, ami cirka 30p-re van a szállástól villamos(ok)val. Előző nap márt voltam ott de most egy másik útvonalat választottam a bejutásra, aztán ez a látvány fogadott:

Ja, hát nem kicsi a suli, bár a kép nem igazán adja vissza a valós méreteket (THATSWHASHESAID)

9 körül elkezdődött a session, ami lényegében bemutatta a félév nagyjáboli felépítését, a suliban használatos adminisztratív rendszereket meg ilyenek. Azután megérkeztek az itthon “szakfelelősnek” titulált nénik, akik elmagyarázták, hogy melyik tárgyat miért ne vedd fel. Legtöbbször az indok az volt, hogy reggel 8kor van és jó lenne bemenni, de mivel mindenki tudja hogy az erasmus hallgatók nem igazán mennek be reggel 8ra (nem is értem mire gondolt ezzel), ezért ne is erőltessük.Az egész hasznos volt és tömör, lényegretörő. Ezután volt egy rövid túra a campuson(értsd: egy felsőbbéves kb körberohant velünk a TO-Könyvtár-Kantin 3szögön).

Mivel a következő programunk 13:15kor kezdődött és kb 10re végeztünk mindennel, úgy döntöttünk páran, hogy elugrunk boltba, majd hazamegyünk kajolni és chillelni. Volt egy vicces sztori ezzel kapcsolatban.

vicces sztori.

Van egy OKAY! nevű boltocska(hálózat?) itt Ghentben, ahol viszonylag olcsón lehet kapni jó cuccokat #sajátmárka. én vettem is bagettet, meg sajtot( a két alapélelmiszeremet eddigi kinttartózkodásom során), majd kereestem valami felvágottat. A lényeg az, hogy minden hollandul van kiírva és kb semmit nem fogok fel a sok random betűkombinációból amit használnak, de láttam valamit amire az volt írva, hogy SALAMI. Úgy voltam vele, ezzel baj nem lehet, így kosaramba dobva, vidáman battyogtam a pénztárhoz vele.

Visszaérva a szállásra, Roryval nekiállunk kajálni, és mikor viszem ki a kajámat mondja, hogy “kúl, vettél pulykaszalámit?”, erre én “ja, biztos!”… 😀 Szóval szépen belefuttottam a pulykaszalámi című rettenetnek ígérkező cuccba, ámde kellemeset kellett csalódnom, mert kurvafinom. és kb 2euró 200g ami nem is olyan rossz, de erről majd később…

photo hunt

Délután az Erasmus diákok számára hagyományosan rendezett photo hunt/search/rally nevű kiváló játékot játszottuk, amely lényege, hogy kaptunk egy lapot amin különböző feladatok voltak, de a tematika azonos volt: CSINÁLJ FÉNYKÉPET X-el MEG Y-al…

Először a graffity alley felé vettük az irányt, ami azért jött létre, mert a graffitiy egész Belgalandon illegál(nyilfán), de azért ki szerették volna szolgálni az éhező művészközösséget egy hellyel, ahol szabadon alkotnak, és nemmellesleg kitűnő turistáskodnivaló is.

Én, Mata/matta,Anastasia Szandi, Robin, Audrey

Ja igen, a csapat. Van a középső görög csaj, Anastasia, a cuki szőke norvég csaj (Matta vagy Mataa,aki amúgy eléggé savanyú, nem egy társas lény), ugye Szandi, aztán Robin, a német aki amúgy Új-zélandon járt gimibe mert why not, meg most Hollandföldön tanulgat, meg a cuki francia szemüveges csaj, Audrey. Illetva később csatlakozott hozzánk Imad, a világ legnagyobb formája, aki amúgy francia, de marókkói… 😀

Ezekután kellett csinálnunk egy szelfit a város tömegközlekedésihálozatának, a De Lijn munkatársával. Mi egy kicsit random fogtuk fel a dolgokat, és megkértünk egy buszvezetőt a megállóban, hogy “hadd csináljunk már egy fotót a buszelőtt hogy rajtavagy ne legyé’ má’ köcsög”, ennek ez lett az eredménye:

Mindenki szép, a buszt is vezetik… 😀 (w/ Imad)

Ezután meg akartunk keresni egy vmi hableány szobrot, amiről a helyi turinfós csajnak se volt foggalma se, de a lényeg hogy láttam ilyet a tourinform irodában:

Ezután voltak még feladatok, de egy kifejezetten vicces volt. Találnunk kellett volna egy nyilvános bicikli pumpát, lévén ez a belga egy kétkerekű népség. (minket is presszálnak, hogy vegyünk/béreljünk biciklit, de ilyen random időjárási körülmények között nem igazán érzem át… marad a blliccelés a villamoson… 😀 ). Az égvilágon sehol nem találtuk, és a leghozzáértőbbnek tűnő ember, a közterületes bácsi sem volt a helyzet magaslatán, úgyhogy ismételten kreatív megoldást választottunk: Bementünk egy kézenfekvő bicikliboltba, majd megkértem az eladóformát, hogy “pls fotózkodhatunk az egyik pumpával?”, erre ő “Je, Méne’?…”

Pumpálj rá party, 2016 edition

Ezután már mindenki fáradt volt, mint atom, konkrétan egész délután a városban mászkáltunk ami egyébként kb. gyönyörű. Annyi templom, meg torony van, hogy meg sem lehet számolni. Mivel nem nagyon volt háború belga területen az elmúlt pár száz évben, így a belváros középkori hangulatot áraszt.

PL.

Visszaérve a kiindulási ponthoz, a programfelelősök forrócsokival, KV-val, teával, illetve sütivel vártak minket az addigra igencsak megszarult időben #belgaidőjárás.

Mindezekután beültünk sörözni páran. Jóban lettem még pár holland formával, Jessey-vel meg a haverjával. Kurvajó volt a sör amit ittam, csak véééégtelen pénzembe fájt. (egy pohár, ami 33cl, 3.80 juró)

Partytájm @Ghent

Este partytájm volt, úgyhogy előtte mindenki beugrott boltba feltölteni a piakészletet. én vettem kb 5 euró összértékben 3 iszonyatjó sört, mindegyik 10% feletti alkoholtartalommal,

lévén nem a berúgás a cél, de útbaesik #tibiatya.

Este összegyűltünk a közös helyiségbe és elkezdődött az alapozás. Elég random volt, persze mindenki bebaszott, kivéve az orosz csajokat akiknek beszóltam, hogy azt hittem minden orosz alkoholista, de a kivétel erősíti a szabályokat… úgyhogy, ők valszeg nem szeretnek… 😀

Ghent egyik utcája kb olyan mint otthon a király utca wesselényi utca közötti fless, klubok kocsmák hátán. egy twitch nevezetű helyen lett volna az ESN nyitóbuli, de olyan kurvasok ember állt sorba, hogy elengedtük egy kis időre és átmentünk a CUBA nevű helyre, ahol nem szólt latin zene, de még fidel sem volt ott, vagy legalább rakétaválság… de nem lehettem bent baseball sapiban ami egyrészt érthető, másrészt minek vettem BP-sapit, ha ne mreprezentálhatom szeretett fővárosom egy külhoni klubban?

Később megpróbáltunk visszamenni, de akkor már bent voltak sokan, és nekem nem volt még ESN-kártyám amivel ingyen mászhattam volna be, így nem mentünk be. De az egyik finn csajjal, Eveliinával kitaláltuk, hogy rámrajzolja a belépőként szolgáló spirál pecsétet szemveruzával, én meg megpróbálok bejutni. Sima volt… De amint átjutottam a 4-szintes biztonsági ellenőrzésen, ki is jöttem a helyről. Majd elindultunk haza. Ghentben hajnal egykor megunja a tömegközlekedés, így marad a taxi vagy a gyalog (Uber nincs) . Szóval 30p gyaloglás után beestem az ágyba.

Ikeázásokba’

A mai nap délben indult. Páran kimentünk az ikeába, hogy húsgombócot együnk, meg vegyünk pár dolgot a szobába. Hát a húsgombóc fless nem olyan olcsó mint otthon. (erről, meg ehhez hasonlókról majd máskor írok)Illetve lőttem egy szerintem kimagaslóan szellemes képet, ami a Sznepcsetalapú kommunikáció hőskorát idézi.

Végre vettem ágynemű/párnahuzatot, amire nagy szükségem volt. Továbbá vettem egy extrémronda papucsot, meg egy nagyon menő szőnyeget(remélem hogy szőnyeg).

Részlet a takaróból, illetve a szőnyeg és a ronda pacsker.

Illetve megvettem életem első virágát, Björgöt. A finn csajjal, Eveliinával azon poénkodtunk, hogy ez egy nagyon fontos lépés a tudatos, felelősségteljes felnőttéválás útján. Aztán konstatáltuk, hogy valszeg mindkettőnk virága két hétig húzza majd. 😀

Dr. Björg a paradicsomok és egy doboz sör társaságában.

Ja, most kb ennyi. Szerintem elég sok volt. 😀 Lassan megyek vacsizni meg ilyenek. Addig is szóljon a belga klubélet egyik nélkülözhetetlen gyöngyszeme.

A Milán vagyok/voltam/leszek(?)

Leave a Reply

