#cultureshock , avagy moziba járt a Milán

Lassan második hete baszom a rezet Belgia csodás, bár túlontúl overpriced országocskájban, és értek már kisebb- nagyobb kulturális WTF-momentek, de ez a mai adta az első olyan cultureshock-flesst, hogy külön blogposztot szenteljek néki.

Menjünk a Moziba-be…

Részlet a Hallod-e Rozika te…. kezdetű népművészeti gyönörben is… A mai napon úgy döntöttünk néhányan, hogy a Valentin-napi önutálat/picsogás/szenvelgés és egész estés picsásfilm és allstargála nézés után a mai napon felkerekedünk és megnézzük a nagyon sokak által anticipált, és kifejezetten jó kritikákat kapó (és kibaszott jó box-office adatokat produkáló), Deadpoolt. A film kibaszott jó, ajánlom mindenkinek aki a szellemes és az alpári viccek és popkulturális utalások közepette szeretné önmagát szórakoztatni egy bő másfél órára. DEMOSTNEMEZALÉÉNYEG. Haladjunk szépen sorjában…

Előkészületek…

Már az ötletmag megszületésekor rákerestem, hogy milyen lehetőségeim vannak megtekinteni eme csodálatos gyöngyszemet itt Ghenben, aztán az jött ki, hogy a Kinepolis nevű multiplexhálózat lészen a befutó. Az árak horribilisek, normál jegy egy 10-es (€), mi kiváltottunk egy ingyenes studentkartot ami miatt CSAK(!!) 7,40 € a jegyecske… Na már ez a kis mutatvány, hogy beregisztráljam magam egy órámbe tellett, mire isntalláltam a Chromot és megtaláltam a kibaszott fordítás funkciót benne… na mindegy ez már az én balfaszságom mellékterméke…

Szóval időpont megvolt, megbeszéltük, hogy a helyszínen váltunk jegyet, mert a többiek nemértették a dutch-ot… én sem, de a chrome igen… 😀

Juliaval, az egyik finn lánnyal együtt mentünk a koliból, aztán ott találkoztunk egy lengyel lánnyal, mary-vel aki nem velünk lakik, de ő is Erasmust Flessel…

Első sokkok…

Hát gyerekek, ez a multiplex BASZOTTNAGY. Nem gondoltam volna, hogy ilyen van.

IMG_2283
selfieetáájm

Az előtérben van egy csomó, BKK-automatához hasonlító cuccos, csak nyilván sokkal jobban működnek, és nem nyelik be a cuccaid stb… Viszont nem értette a telefonról néki mutatott vonalkódot, ami kicsit lehozó volt, mert így sorban kellett állnunk jegyért, ami hosszú volt ( a sor is… #thatswhatshesaid) … Megvettük a jegyet, aztán sorban áltunk, hogy bejussunk a következő wtf-momenthez, a SNACKBOLTHOZ…

 

Snackbár/bolt…

Hátőőő… A Rendszer egy klasszikus menzás/IKEÁS, terelőkorlátos, önkiszolgáló pultrendszeres cucc, de a választék… Oké, kezdjük az elejéről…

FUCKIN SÖR…

Előzőekben már említettem, hogy itt a belgiaiak nagyon imádják az alkoholukat, ezért a lehető legrandomabb helyen árulnak, isznak, esznek sört… Itt a multiplexben is minimum 4 féle sört lehetett kapni( Jupiler, Carlsberg, Stella, meg még vmi…)

Pesten is vannak, többnyire művészmozik ( én a Toldit Tudom for sure), ahova be lehet vinni alkoholt ( mmint nem a táskában illegálba, hanem helyben árusítottat), de ja, hogy egy nagy mozikába, az necces…

Popcorn…

Popcorn is volt dögivel. Alapból lehetett édes- és sós változatban kapni, Junior-Small-Medium-Large méretekben. Sztem már egy small is volt vagy 5 liter, de túl volt árazva ofc, úgyhogy elengedtem gyorsba… DE az édes popcorn vmi baszottjó, jómagyar virtushoz méltóan azért sorbanállásközben bele-bele szemezgettem az éppen közelemben lévő dobozba…

Volt nachos is, amiben szerintem az otthoni flessebb, mert ott frissen kapod, itt meg kivan zacsizva és egy papírtálat meg a szószt adnak hozzá, azt kezitcsókolom…

Volt ötmillió féle Chips, de ami a legparább, vehettál JÉGKRÉMET is a moziban…. EZ annyira megvitt, hogy le is fotóztam… 😀

IMG_2286

Én végül egy Doritos sweet chili chips mellett tettem le a voksom,

1. mert még sosem ettem,

2. mert ez volt az árértékarányban legkevésbé felülárazott

3. Megnyert a superbowl spot-juk… 😀

 

Az italválasztásom egy fél literes, CITROMOS light Coke volt, ami szintén nem éppen megszokott szeretett kishazámban…

IMG_2287

Ezek után fizettünk stb… A lengyel csajjal rögtön megtaláltuk keleteurópaiságunkból gyökeredző közös értékrendünk sarokpontját, ugyanis kilépve a pénztártól a következők hangzottak el:

Én: Simán szarrá lehetne lopni ezt a helyet, nem nagyon, de legalább egy-két kisebb dolgot… persze fizetnék is vmiért

Mary(lengyel): JAAA nekem is ez jutott eszembe, de nem akartam itt nagyon keletinek tűnni…

Én: “polak wegier dwa bratanki”

Film…

Miután ezt megbeszéltük, megkeződött a film…

Éppen egy elég izgalmas jelenet volt a film közepén, amiben *spoiler alert * Wade Wilson (deadpool-néha Ryan Reynolds) éppen az ügyeletes rosszfiú seggét rúgja szét (a TrónokTarcában az első Daario Naharis), amikor elsötétül a kép, felkapcsolódnak a villanyok…

Első gondolatom: REFUND!! nehogymá’ egy 7,40-es jegyár mellett technikai hiba miatt megáljon a vetítés…

Majd ezután csöppnyi, keleteurópai, sztereotípiáktól dobzódó agyam-szemem olyat tapasztalt, ami végleg kiverte a biztosítékot (is…).

10 PERC SZÜNET A FILM KÖZEPÉN!!!!

IMG_2288
WÖTÖFÖ?

A lengyel lánnyal lehozódtunk az életről, de még Julia, a “társadalomteteje” Észak szülötte is értetlenül állt a történtek előtt. Én megkérdeztem egy mellettünk ülő kedves párt, hogy ugyan ez normális-é? Erre azt válaszolták, hogy ja.

Mondom KÁ, de ha már így alakult, csak kiugrok mosdóba. Majd amint ez a gondolat realizálódott bennem, megindultam az illemhely irányába, ahol a vééééééééégsőőőő lehozódni valót is kiszipolyozta belőlem a csodálatos Kinepolis. 0,40€, hogy VIZELJ…
Ezt meglátva, gőgösen az “akkorbazdmegbehugyozok” gondolatok közepette visszaténferegtem a helyemre, majd tényleg kishíján behugyoztam, mire hazaértünk.

oda-és hazaút…

Mint azt már szintén említettem, elég random(és drága) a tömegközlekedés, és ennek csodálatra méltó silányságaival kétízben is találkoztunk

Először odafelé, a google maps egy teljesen random helyre irányított minket, azzal, hogy “mennyé ide hülyegyerek innen jön a buszod.”. Jött is az, de félve az esetleges random másfelemeneteltől( ami hazafelé meg is történt) megkérdeztem a buszosbácsit, hogy

én:kézcsók, ez megy oda ahova akarunk meni «insert random kimondhatatlan utcanév»

Buszosbácsi:jaja, gondolom…

én(magamban): wtf?

Buszosbácsi: Ja, ez az első napom ezen a járaton… Ha eltévedünk, együtt tesszük…

“Hádekurvajó, 1,40€-ért… 😀 “

Hazafelé úton pedig teljesen random irányba ment az egyetlen busz, aminek a koli előtt kellene letennie minket. Mint kiderült, az 5-ös busz nevű teremtmény 3, azaz HÁROM útvonalon közlekedi saját magát, amivel az a probléma, hogy SEMMI NEM KÜLÖNBÖZTETI MEG ŐKET EGYMÁSTÓL…!! Így kb Lutri az egész….

Itthon a többieknek nagyba’ mesélem, hogy micsoda csodálatos dolog ez, hogy itt ilyen randomságok vannak a moziban, mire ők (olasz, svájci, de még a GÖRÖG is, ahol üvöltve tombol a válság) egyöntetűen: “ja, nálunk ezek full alap dolgok…”

Szóval nem osztoztak velem örömömben 😦

Bónusz: KACSÁK A MOZI ELŐTT!!

IMG_2285

 

Leave a Reply

