Milánkaland, avagy egy hónapja regnálok külhonban…

on

Naprapontosan egy hónapja tengetem mindennapjaim belgiában, nézzük mi történt velem ezidő alatt.

Woow ez az egy hónap… fel sem fogom, hogy már egy hónap és már CSAK 4x ennyi van ( vagy méééég?!). Aki követte ezeket a kis beszámolókat, azok tudhatják a random részleteket. Ezekbe most nem mennék bele.

Kulturális különbségek

Egyik kedvenc elfoglaltságommá vált, hogy próbálom a különböző kultúrák közötti hasonlóságokat és különbségeket feltárni. Erre a legjobb módszer az esténkénti közös vacsorázás, vagy bulikák előtti alapozás. vegyük sorra a megfigyeléseket:

  • Kezdetekben mindenki nyomatta az angolt lévén beilleszkedés meg mifaszom… most, hogy már egy hónapja vagyunk egybegyúrva, egyre többször, egyre többeket fog el az otthonosság érzet. Velem is előfordult már, hogy valaki kérdezett valamit angolul és gondolkozás nélkül magyarul kezdtem el válaszolni… 😀 de ezt Szandi is megerősíti…:D
  • Azok a népek akik nagy számban képviseltetik magukat, akarva-akaratlanuls is szegregálnak. Ezt úgy értem, hogy szívesebben beszélnek az anyanyelvükön ha számuk egy csoportosulásban >2, illetve ha te vagy az egyetlen aki nem beszéli a nyelvüket. Eleinte creepy, de érthető, mivel nem kell feleslegesen egy második nyelvet beszélni, ha te alapból nem vagy bevonva a társalgásba.
  • Spanyolok: Elképesztően ráérnek, mindig 10körül vacsoráznak, olyan, hogy időben odaérni velük bárhova, NINCS. Angolul jól beszélnek, de szőőőőőőőőrnyű kiejtéssel és kibaszottul hadarnak 😀
  • Finnek: négyen vannak az emeletünkön, de van belőlük vagy 8 a koliban… Ha így összegyűlnek esténként flesselni és finnül beszélni(a finn a világ LEGCUKIBB nyelve), mindig azzal basztatom őket, hogy ha ennyien vannak itt, ki maradt Finnországban… :DDD Nekik az itteni árak kb olcsóbbak, mint otthon… Az oktatás ugye ingyenes, és azárt mert jársz iskolába kapsz 500€-t alanyi jogon… Ja meg szőke, kékszemű az összes… *.*
  • Görögök: A világ legchillebbjei… válság van náluk de leszarják, menekültügy: nem az ő dolguk… 😀
  • svájciak: konkrétan végtelen pénz. tipikus péntek este: Club-bottleservice-csodálkozáshogyittcsak50€, mert otthon 120€…
  • norvég: egy norvégunk van, iszonyatjólnézki, de eléggé el van szállva magától. neki ez az ország pl kifejezetten OLCSÓ…
  • Iszlám: őket egy kalap alá veszem. Van két francia-marokkói muszlimunk, ők a “nemeszeksertéstnemiszokalkoholt”-flesst tolják, a kiscsaj csapatja a burkát, de csak a feje köré, arca elé nem. Aztán ott van a török gyerek, Yigit, aki szintén muszlim, de mivel török, a világ legnagyobb flessében van és leszarja… csak a sertéshús nem evését preferálja, ami miatt megjegyeztem neki, hogy áttétesen nekik és a sertéshúsabsztinenciájuknak köszönhető, hogy imádott népem még a disznóKÖRMÖT is elfogyasztja… #fitfood #nincselhízásotthon.

Egyéb random belgiai dolgok

  • NINCS 2004-nél régebbi kocsi az utakon.
  • Az autósok nagyon előzékenyek a biciklisekkel, de még a gyalogosokkal is
  • mivel Ghent kb akkora mint Kecsó, ha nem kisebb, rászoktam, hogy mindenhova gyalog mászok… 😀
  • megtaláltam a világ legolcsóbb kajáját. a Delhaize nevű bolthálózat sajátmárkás kilós spagettije 0,6€ plusz a sajátmárkás paradicsomszósza 0,5€… 1,10€-ből megvan 3napi kajám, mert a pariszósz kb 3adag tésztára oké, de a tészta kb 6 adagra elegendő

A kis postás kalandom után reméltem, hogy képesek lesznek az otthoniak arra, hogy ASAP utalják a kesst, ehelyett azt a megnyugtató váaszt kaptam, hogy minimum két hét. Úgyhogy az otthonról SOS-ben kapott 10K-val (ft) [itt is szeretném megköszönni fater!] kell eltengetnem pénz beérkezéséig… A jelenlegi költési szint mellett kb. 18-20napot húzok ki, akkor ha jövőhéten megint eszek húst.

Fun fact: tegnapelőtt ettem húst, 11 nap húsmentesen töltött nap után… Lassan már vegetáriánusnak érzem magam

Ja és ma ez egyik cseh csaj csinált VEGÁN palacsintát, tojás helyett banánnal… para, de kurvajóóó….

Elhatározás

Mivel múltkor ecseteltem csodálatos angolnyelvű éjjeli kiakadásomban, hogy egy második egzisztenciális válságot élek az elmúl egy évben, ami szerintem relatíve sok, úgy döntöttem kicsit módosítok az eddigi jövőről alkotott képemen. Úgy döntöttem, kipróbálom magam a kreatív iparban, mint copywriter, vagy valami hasonló. Holnap besétálok egy kedves butikügynökséghez és megkérdezem, lóghatnék e velük just for fun… főznék kávét meg minden szar… 😀

Marketingfless

Ja, ma egész nap a kattos marketingtanárral volt óránk, és kétszer is rámflesselt. Egyszer mikor megkérdeztem, hogy a facebook miért alkalmaz regionális marketing stratégiát globális helyett- válaszával még mindig csak félig értek egyet, mert b2b oldalon a hírdetéstargetálással tényleg regionális stratégiát alkalmaz, de a fogyasztói értékajánlata globális szinten ugyanaz….-…naaaamiiindegy…. aztán miután letoltuk a háromórás internationlal MKT kurzust amiből 1,5 csoportmunkavolt az évvégi beadandóhoz egy 20perces konzultációval karöltve, következett egy kétórás digital marketing szeánsz… Majd óra végén félrehívott és megkérdezte, hogy mi a véleményem az órájáról… erre nem nagyon tudtam köpni nyelni, hogy mé’ pont engem kérdez meg erről… Az alapkérdése az volt, hogy szerintem jobb-e, hogy nem használ diákat, mert az kicsit bekorlátozza az óra menetét.(így gecisok mindenről esik szó, ami nem feltétlen köthető szorosan digitális marketinghez… de a forma elég sokmindenről tud, aztán szereti is ezt bemutatni… de azt nem szereti mikor meg van tanítva magyar nóbeldíjasokból meg excelből… 😀 )Én erre azt válaszoltam, hogy nekem személyszerint jobban tetszik, hogy szabadabb, párbeszédesebb az óra, de a többiek nevében nem merek nyilatkozni… 😀 sztem ez volt a legdemokratikusabb adható válasz a szituációban… 😀

marketingcloud1

Úgyhogy ja, most kábé ennyi. Ha van valami fless írok.

A Milán

Leave a Reply

