Milánkaland Párizsi-módra

Megjártam a Nyugat Budapestjét. Röviden: Szép, megalomán, és nagyon francia….

Kezdetek

Próbáltam viszonylag korán ágyba kerülni péntek este, mert hát csak “egész nap az utcákat fogjuk róni” alapon, ez többé kevésbé sikerült is. Én 11kor ágyban voltam, de ugye koliban ez nem olyan egyszerű… A spanyol Különítmény úgy gondolta, hogy indokolatlan üvöltőversenyt rendeznek a folyosón- ők karaokenak hívták-, az ilyen események befogadására kitalált közösségi szoba helyett… Kicsit felbaszott, hogy még fél kettőkor Weeknd-et üvöltöztek, ahelyett, hogy elmennének bulizni…

Nagy nehezen felébredtem, aztán elindultam 6:15kor a találkahelyre, ahonnan 7kor rajtolt a busz… Tömegközlekedés Úr jószokásához híven megint randomkodorr, a 6:23-ra kiírt villamos 26-kor még bent sem állt, pedig ez a végállomás…

7kor megindultunk, az út nagy részén aludtam, a többin meg zenét halgattam és random sztorikat írogattam a füzetembe, majd lehet megosztok párat…Elmentünk a Charles De Gaulle-reptér kifutója alatt… Aztán meg az alagútban is voltunk, ahol Diana meg a sidehoe-ja letámasztotta a biciklit….

Párizs, Te csodás

Elhaladtunk a DiadalÍv mellett, amit ugye Napóleon csináltatott, mert kellett egy baszott nagy ív a semmi közepére… Majd végigmentünk az Andrássyn, vagy Champs-Élysées-n a leszállóhelyre.

10:39-kor szálltunk le a buszról a Place de la Concorde-nál, majd elindult a “vezetett túra”, amit én is 600x jobban tudtam volna vezetni… Röviden a túravezető gyerek randomkodott összevissza, teljesen érdektelen dolgokról mesélt teljesen érdektelen dolgokat, majd ami meg fless lett volna onnan meg továbbsietett… Alapból állandóan rohanás volt, egyszer le is szakadtunk, de nagyon leszarta… Lehet azrért mert az első attrocitás után megjegyeztem, hogy kérném vissza a pénzem, ha lehet… Pl. Megnéztünk valami egyiptomi obeliszket ami a Concorde tér közepén állt, annyit tudtam meg róla, hogy hieroglifák voltak rajta (WOOOW NEMMODNOOD?!), meg Egyiptomi ajándék, de hogy miért, kitől, hogyan?! :D<<Azóta a túravezető srác egy rutinműtét szövődményeibe belehalt, ezúton is részvétem az érintetteknek… :((( de nem lenne hiteles ha kitörölném a róla szóló részt…  >>

Update: A bejegyzés után Bálint barátom informált, idézem:

“az kérlek II. kibaszott nagy ramszesz obeliszkje “

Aztán  a Tuileriák kertjén keresztül megérkeztünk a Louvre-hoz. Menet közben megörökítettem Kim Kardashian legújabb emlékhelyét:

12074702_1718233765084658_3625156059017373552_n

A Louvre-ba esélytelen volt bejutni, ugyanis a cirka 10 órás Páriszban tartózkodásból alsóhangon 2 órát vett volna el a bejutás, illetve akkora az a múzeum, hogy minimum egy nap végigjárni….

De megnéztük kívülről az egészet, és így az elején megfogalmazódott bennem egy gondolat, ami az egész napot, és a legtöbb nevezetességet leírta: FRANCIA.

Ez alatt azt értem, hogy egész párizs egy magasztos gőgöt sugároz, ami a letűnt korok fényéből táplálkozik. A hatalmas terek-sugárutak, a Diadalív, mind-mind az egykor rettegett francia birodalom sikereit élteti, a maga megalomán módján. Ami még kedvencem, XIV Lajos azért építette az új Louvre-t, mert MEGTEHETTE basszameg, semmi nem indokolta, csak a fényűzés.(jó persze új helyre kellett rakni a központosított államapparátust meg whatnot, de akkoris…)

“Kell nekem egy  palota, ami akkor, hogy minden nap más szobában alhatnék életem végéig, mer’ méne’?”- XIV Lajos

Aztán innen a Szajna partján elindultunk a Notre Dame felé a Margitszigetre, vagy ahogy itt hívják a Cité-szigetre az Új hídon keresztül, ami a legidősebb híd Párizsban… 😀  Itt megint előjött a magyar virtus:

Egyes múzeumok ingyenesen látogathatóak, ha 25 alatt vagy, de ha 20nál többen akartok bemenni, akkor csoportonként 30€ kortól függetlenül… Szóval az analfabéta túravezető gyerek ezt éppen ecsetelgeti, meg szedné be az 1€-t mindenkitől, mikor megjegyzem, hogy SEMMI privilégiummal nem jár, ha csoportként megyünk be, és csak egy beléptető kapu van, ígyis-úgyis sorba kellene állni, ménem’ nemismerjük egymást? :O

Úgyhogy ingyen bevittem mindenkit a Conciergiere nevű börtönbe a szigeten… Hatalmas fless volt, itt raboskodott Robespierre, meg Marie-Antoinette is itt unatkozott mielőtt megszabadították a szebbik felét az alvégétől…

Innen mentünk a Notre Dame-hoz ami hát jah, élőben elképsztően szép. Belülről meg kívülről is…

 

Ezután meglátogattuk a Szent kápolnát, ahol orgonajáték volt, meg minden, erről van video reel, majd ha lesz kedvem összevágok egy kis videócskát is az útról…

IMG_2745

Majd zúztunk tovább a Pantheonba, menetközben elmentünk a Sorbonne egyik épülete mellett is, de nem tudtam fotót lőni, mert az út közepén úgy gondolta az Ájfonom, hogy neki nem elég a 16giga tárhely és kurvagyorsan töröljek dolgokat, mert nem tud hova menteni…

Megérkeztünk a Pantheonba, ami alapból egy Bazilika volt, de ma már csak Síremlékként funkcionál. Meg van a közepén egy baszott nagy inga, amivel a föld forgását bizonygatták anno az okosbácsik…

A kripta részen meg egy csomó híres ember van eltemetve, az egyik forma, aki a 3. köztársaságot kiáltotta ki, Léon Gambetta SzÍVE a lépcsőházba van FALAZVA.. Wtf?!

Többek közt itt nyugszik Voltaire, Rousseau, Hugo, Condorcet, Curie-ék (nem, nem a a világ jelenleg legjobb kosarasa Curry, hanem a fizika és kémia nobel-díjas Marie és férje Pierre).

IMG_2768

Megnéztük magát a kriptájukat is, én viccből vittem volna egy Geiger-Müllert, hátha még vibrál közöttük a levegő….

A Pantheon előtt meg valami zenei cucc volt, rézfúvós zenekar verette Jason Derulo és Snoopdogg örökzöldjét, a Wiggle Wiggle Wiggle-t ( vagy ZSIGUBIGULE)

Ezután szakadtunk le Mary-vel a többekről, mert a fogyatékkal élő túravezető cirka 30p-et hagyott az egész Pantheon megnézésére, amikor tele van gyönyörű freskókkal, Jeanne d’Arcről meg egy csomó más random francia dologról… Amúgy arra jöttem rá, hogy a művészetben az a szép, főleg a festészetben, hogy az agyad olyan mértékű inputot kap, hogy időbe telik feldolgozni… és ez jó! Mert ahogy ott álltam, és néztem ezeket a baszott nagy képeket, fel kellett dolgoznom, hogy nem,ez nem fénykép, rengeteg dolog történik a vásznon, és nehéz akár kronologikusan is megérteni az ábrázolás menetét… Szóval ja, nem egy halálosiramban ahol csak csorgatod a nyálad a kocsikra, meg a picsákra…

Szóval ja leszakadtunk, majd rusholtunk a parkba, ahol elvileg votlak, de nem igazán törődtek a megvárással meg ilyenek, szóval voltam egy parkban, amiről fingom nincs, hogy micsoda, meg miért, de kurvaszép, és rengeteg katona volt FAMAS-okkal (B-4-1):D

a parkból kifelé menet megbizonyosodtam róla, hogy kiváló a stíluszérzékem, ugyanis egy fogyatékos (tényleg, valszeg autista) kissrác le akarta kapni a Jordan sapimat, amit én kivételes elismerésként éltem meg, míg Mary ki volt akadva, hogy ez azért para…

Aztán elmentünk a Lafayette mellett, ami egy baszott nagy bevásárlókp, de nem az én pénztárcámra van szabva… Aztán megnéztünk egy undorító fekete felhőkarcolót, ami a város közepén éktelenkedik, és elvileg fel lehet menni a tetejére, de 11€ csoportosan, de senki nem akart, rajtam kívül, én meg nem fogok 17€ egyszemélyes jegyet venni…. Nembaj Maj aZEIFFEL…

IMG_2776

Eiffel torony

A felhőkarcolótól átkarcoltunk az eiffel-toronyhoz, de ezzel az agyhalott túravezetővel ez sem volt egy egyszerű menet… Komolyan annyi racionalitás van benne, mint egy krumpliban-vagy egy nőben-. Nagynehez kiderítette, hogy melyik busszal kell mennünk, és akkor kitalálta, hogy itt kell felszállni, Én meg mondtam, hogy “Haver ide látom a tornyot, ez a busz meg pont az ellenkező irányba megy….” aztán végül igazam lett(wow), és a másik irányban kellett felszállni a buszocskára, ami elvitt minket a tornyocskához… INGYEN, mert valamit igaz makogott a buszsöfőr, de mivel franciául tette, megint csak azt hittem, hogy szerelmet vall, és piromkodva ugyan, de nem váltottam jegyet…

A torony is egy baszott nagy téren van, tele turistával, meg a sok fogyatékos gyökérrel, akik fetrengenek, hogy lefotózzák a nőjüket/faszijukat, ahogy “elcsípi” a torony tetejét…

 

pinching
pont így

Aztán megérkeztünk magához a toronyhoz, és én elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad, én bizony lecsulázok az Eiffel torony tetejéről(Mint 5-ben az esztergomi bazilikáról…áááh MEMORIES)…

Ehhez mindösszesen 14,50€ volt szükségem, illetve végtelen türelemre. Mint említettem, a Louvre-ba alsóhangon 2 óra lett volna bejutni, na ez sem volt sokkal kevesebb…

Először egy biztiőrön detektorral kellett átjutni,hogy egyáltalán jegyet vehess, majd egy beléptetőkapun átsétálás(Minden Múzeum, híresebb templom legalább táskanyitós-biztiőrös vagy fémdetektoros-kapus), táska kinyit, értékek, fém tálcára…. Majd egy felvonó cucc(olyan, mint Pesten a fogaskerekű a Várnál kb) felmászik a torony 4 lábából valamelyiken az elsőre, ahol étterem, kávézók , MOZI van… De én a tetőre vettem jegyet, nem holmi elsőemeletre, vigyél tova barátom… Így felmentünk a másodikra, ami a torony 4 lábának egy vertikális résszé olvadásánál keletkezik. Itt újra sorban állás, újra jegycsekk, aztán fel liftekkel a tetőre. Ami az egészet kicsit megnehezítette, hogy vasárnap alapból kurvahideg volt, a tornyon felfelé ez meg exponenciálisan érződött, a másodikon már szét akartam fagyni a lengyel kiscsajjal, Maryvel egyetemben. Aztán végül feljutottunk a tetőre, ami aztán AZTAKURVA… Egész Párizs a Lábaid előtt. EU legmagasabb épületének tetején, ami egyébként Eiffel rezidenciája volt, A világ legnagyobb formája… hatalmas lehetett ott flesselni életvitelszerűen…. 😀 Szerintem ő nagyobb forma, mint XIV Lajos ebből a szempontból, mert

tervezek(!), építek már magamnak egy tornyot, ahol a világkiállítás után flesselgethetek….

Ilyen képecskék születtek(nagyja fel van baszva facebookra is, de hátha):

De komolyan, olyan magasságból is, Párizs végzelennek tűnik.

Aztán lekeveredtünk a toronyból, a feka Eiffel-torony kulcstartó árusok betaláltak, én meg, jómagyarhoz híven, ott rángattam le szegény, megélhetés reményében kulcstartókat áruló bevándorlókat, ahol tudtam. (megjegyezném, hogy annyira nem lehettek szegények, mer akitől én vettem Retro 1-es Jordanben volt, de láttam egy másikat később aki Bred retro 11-ben árulta a portékáit).

Ahogy jöttünk le a lifttől már ott vártak minket, én az egyikkel kezdtem el seftelni, kérdezte angolul honnan vagyok, mondom Hungary, válasz

“MADZSAR-MADZSAR, EDZS JURÓ”

  • Erre mondom ,angolul folytatván az emelkedett beszélgetést:
    -” áá a Lovre-nál 3-at adnak egyért(nem), majd ott veszek…
  • Erre ő: “akkor kettőt 1€-ért?”
  • Én: Legyen 3, egyet odaadsz neki(rámutattam egy random kisgyerekre aki nézegette a portékákat).

DEAL!

Végjáték-vacsora

Aztán vettünk egy forrócsokit, mert rommá voltunk fázva, és újraegyesültünk a csoportunkkal, meg az értelmileg visszamaradott túravezetőnkkel, hogy meginduljunk a végső állomásra a Sacré-Coeur-höz, METRÓVAL… A gyerek a buszos incidens után csodálkozott, hogy megkérdeztem, hogy biztos jó irányba szállunk-e fel, mind a kétszer mikor fel/átszálltunk…

Végül megérkeztünk a helyre, ahonnan majd a busz indul vissza Ghentbe 9:45-kor, így volt cirka 2 óránk megtekinten a Sacré-Coeur-t, meg enni valamit, mert egésznap egy kitkat-et meg egy csomog ckrackert ettem…

A bazilika beszarásszép, bár nem lehetett fotózni, de ball so hard meg thuglife, lőttem egyet(fotót is):

IMG_2805

Az összes turisztikailag is kiemelt vallási létesítményben, pofátlanul kérik az adományt. Egy Mécsesért a Notre Dame-ban 2€-t kérnek a nagy gyertyáért 5€-t, a Sacré-ban ez a tarifa 5-10 € volt. Gyors számolgatás után, volt mondjuk 6 mécsestartó, meg 4 gyertyatartó, és ottlétemkor volt minden mecsestartón legalább 30 mécses, a gyertyatartókban is vagy 20 gyerta darabonként akkor statikusan számolva is 1700€-nyi bevétel égett ott, ha mindenki fizetett, aki gyújtott, mert ugye adomány, nem kötelezhetnek rá, de mondjuk csak 90%-a fizetett mert 240 emberből 24 hasonló gondolkodású volt mint én… akkoris 1530€ volt meggyújtva…Továbbvezetve, ez alsóhnagon félmilla évente, abból meg szerintem fenn lehet tartani egy ilyen helyet BŐŐVEN. #bestbusinessever

Kívülről:

Látkép meg egy fej:

IMG_2800

 

Van egy lépcsősor a bazilika előtt, ahol egy forma egy gitárral énekelgetett Ed Sheerant meg hasonlókat a túristák nagy örömére, a bazilika mellett meg ad hoc szerveződött Gospel-csoport csapatta az ‘Oh Happy Day’-t…

Elmentünk Maryvel kajálni valamit, végül egy random Chez Éugene nevű helyen kötöttünk ki, 16,50€-ért háromfogásos kaja Párizsban nem szar. Nem mondom, hogy nagy adagok voltak, de jól laktam.Előételnek Roquefort-sajtszósszal töltött tésztakosárkát toltam, főételnek “marhapörkölt Burgundy-módra”, ami kb marhapöri répával gyöngyhagymával meg friss petrezselyemmel, meglepően jó cucc… Fesszertnek Csoki-mousse-t emésztettem.

Hazaút, avagy a Szex és New York nagyon szar

Hazafelé aludni akartam, de filmet vetítettek a buszon. Először lement a TED, amit VÉGRE végig láttam, belealvás nélkül, majd tényleg aludni akartam, beraktam a zenét fülbe, majd megláttam a következő filmcímet: SZEX és NEW YORK. hát basszameg….

Hang nélkül néztem-mármint a zene a fülemben-, csak a feliratokat és a képet fogadtam magamba, DE ATYAÉG… EZ A FILM ANNYIRA SZAR, ANNYIRA SOK SZINTEN….

ELSŐ dolog ami felbaszott, nem tudom a kontextust, de a picsák meg a ló (Sarah Jessica Parker- ennek a nőnek hogy lehet karrierja, undorító, De legalább csinostalan is) ruhát próbálnak/szortíroznak, és ott van az egyikük porontya, nincs még 3 éves. És ezek meg ott vonaglanak, strippelnek neki, mint KÖVETENDŐ NŐI IDEÁL….

Arról nem is beszélve, hogy a FŐGONOSZ, a FÉRFI,(aki stilizáltan csak BIG a filmben, gondolom a sorozatból mélyebb tartalma van ennek), aki elvileg valami milliomos forma cégekkel, EGY KIBASZOTT CSICSKA, ott nyal alá a csajnak ahol tud, és akkora papucs, mint az állat. Értem én, hogy az egész sorozat/film a feminizmus melegágya, meg az erős, önálló nők éltetése, de legyünk már realisztikusak…

De ott hozott le az egész az életről, amikor valamilyen kontextusban a szexről beszélnek, megintcsak a alulról 3éves purdé előtt, aki mikor felveszi a telefont csak ennyit mond: SZEX.

Jó tudom, hogy az egyik kedvenc sorozatom, a törtetők ennek az egésznek az antiteste, és abban is annyi a realitás, mint ebben, és hogy idealizált, de ez akkor is felkúrt…

Szerencsére nem tudtuk végignézni, mert közben hazért a busz, így sosem tudom meg, vajh’  Carrie, a ló megtalálja e a szerelmet, és  újra együtt lesz-e Big-gel, de van egy sejtésem, hogy igen.

Kettőre már ágyban voltam, 14:30kor fel is ébredtem 😀

IMG_2806

Mentünk eg keveset, és a telóm, úgy, hogy egésznap “potoplííz” ment vele, egész jól bírta, REPÜLŐMÓDBAN!

Összességében nagyon király kis nap volt, és hazaérve legalább 10x halgattam meg Mr.Jay-z és  Dr. Kanye kivételesen remek Párizs-opuszát:

Jövöhét pénteken Bredába megyek Robin cimborámmal, aztán Hága,Rotterdan Amszterdam, aztán még “meglássuk”<<ez végül nem jött össze mert naon bebaszcsiztam 😐 >>

Ismételten,

A Milán

Leave a Reply

