Milánkaland internesönel, avagy hogyan söröztem a dékánnal meg ilyenek… :D

on

Jelen bejegyzés egy rövidke anekdota lesz a mai napom randomságairól. (a borítókép arra utal, hogy közeleg a tél…)

Éjjel szokásos 2 óra tájt kerültem ágyba, mert OLVASTAM! (ja elég para, tudom…betűk meg miiinden, de Rejtő elég addiktív… ) Reggel nyolckörül arra ébredtem, mintha ütvefúróval buzerálnák a fejem… Az ütvefúró stimmelt, de az alattam lévő szintet akarták egy merő lyukká változtatni a kobakom helyett, mert 8tól 10ig megállás nélkül baszták az anyjukat… Kissé ideges voltam , nade, ha már így alakult fogtam magam aztán elmásztam suli előtt edzeni. Szerencsére UNDORÍTÓAN jó idő volt, így edzés után flesselgettem, fotózgattam a kedvenc parkomban.

Teljesen felesleges volt bemenni suliba, mert mindkét órán vendég előadók voltak a Varsói Egyetemről- Ilyen nemzetközi hét van a suliban, jönnek mindenfelől random emberek promótálni a sulijukat, meg uncsi előadásokat tartani…-… Alapvetően nem lett volna baj az előadásokkal, ha az előadók mondjuk tudtak volna angolul, vagy legalább érdekesen adták volna elő azt, hogy nem tudnak… Na mindegy…

Ha már itt tartok, az  egyik előadó forma kicsit sokat hitt magáról tegnap, Szlovéniából, az eu-krízisről tartott előadást miután a Ljubjanai Egyetemet propagálta, hogy menjünk oda tanulni. Ez még okés, de az előadásában olyan borderline rasszista volt, hogy láttam magam előtt az archetipikus szlovén embert, aki rasszizmust eszik reggelire, majd lefojtja egy adag kulturális előítélettel… Ilyeneket tolt, hogy a” franciák jók meg minden, de, hogy nem igazán értenek semmihez”… Illetve a “magyarok eléggé elmaradottak, ezért erősödik a szélsőjobb”… Ezen kijelentésekben van fél igazság, de BAZDMEG egy tanár ne toljon már ilyen kijelentéseket egy nemzetközi diáksereg előtt, anélkül, hogy bármi ellenérvnek adna helyet… Aztán jött a kedvencem ahol közbe kellett szólnom…

Előjött a görög válsággal, és mondta, hogy ott az a baj, hogy nincs fejlett ipar, mindent szolgáltatásokból akarnak finanszírozni, mint a turizmus. Először azt hittem, hogy egy újabb nyelvi félrecsúszás volt, ezért rákérdeztem, hogy az miért baj, hogy szolgáltatáscentrikus a gazdaság? Fejlett Nyugati gazdaságok túlnyomórészt szolgáltatás-orientáltak…Erre jött a válasz, hogy a turizmus nem fenntartható, meg szezonalitás meg mifaszom, magyarán igazam volt, és egyben értelmezte a turizmust, mint ágazatot, a teljes szolgáltatási szektorral… Ott vesztett el végleg, amikor saját kardjába dőlt, és egy ártalmatlan kérdéssel egész ittlétének létjogosultságát megszüntethettem volna…
Ugyanis elkezdett arról beszélni, hogy komoly probléma a fiatalkorúak munkanélkülisége egész EU-ban, aztán jött az adatokkal, hogy Szlovéniában a 24-35ös korosztályban Eu-top a szüleikkel lakók százaléka, mert nincs pénzük saját lakásra, mert legtöbbjük munkanélküli vagy pálya elhagyó, mert AZ OKTATÁSI RENDSZER NEM KÉSZÍTI FEL ŐKET A MUNKAERŐPIACRA…. Itt kellett volna megkérdezni, hogy akkor mégis miafasznak vagy itt promózni a sulidat? Értem én, hogy ez EU-tendencia, de egy alapvetően az iskola jó színben feltüntetésére kihegyezett előadásban, ennek szerintem nincs helye.

NADE térjünk rá a fő eseményre… Este A szakon nemzetközi estet tartottak, ami annyiból állt, hogy a vendégelőadók, illetve mi ERASMUSok vegyülünk, netwörkingelünk a rengeteg megjelenő belga diákkal, akik alig várják, hogy minél többet megtudjanak a saját országunkról, illetve oktatási intézményünkről. Na ebből az valósult meg, hogy mi ott voltunk, meg a csereoktatók is, de belgákok nem nagyon érezték magukban az ellenálhatatlan késztetést, hogy megjelenjenek, pedig nagy bulikáról maradtak le. Voltak alap nasik, mint chips, mogyi, SAJT, aztán sokan hoztak saját hazájukra jellező rágcsát. Én elég hülyén néztem volna ki egy kondér gulyással, vagy egy jó marhapörivel… De ugye finneknél van pénz lóvéra, így ők pl rozskenyér+sajtkrém+füstöltlazac kombóval indítottak. A hollandok hoztak sziruposwaffelt, ami gecijó, meg ilyenek. Én ismételten Jómagyar módra, bebúrtam két üveg kimaradt narancs dzsúzt, mert még jól jöhet vodkát pancsolni…

Aztán ja a DÉKÁN… Az úgy volt, hogy éppen vegyültünk, bennem már 1,5 sör volt, ami jelenlegi alkoholtoleranciámmal már a bebaszás határa, amikor odajön egy full elengáns, szemüveges, őszes, max késő-negyvenes forma, és kérdezi a csoporttól, hogy mizuka? Valamiért mindenki kicsit meg volt szeppenve- utólag nyilván már tudom miért-, de én felvettem a fonalat, és mondtam, hogy épp a kulturális különbségekről-hasonlóságokról beszéltünk (amúgy ez egy idő után sablon téma így erasmus berkekben, ha random emberekkel találkozol, kábé a beszélgetés 90%-a ebből áll…) És akkor elkezdte, hogy ő most beszélgetett a másik asztalnál a brit tanárokkal, és nem szereti a briteket, mint nemzet, de egyénileg a britekkel elvan. Mert van bennük egy gőg, ami szigetországokra jellemző, és mondta, hogy a magyarokat pl szereti, mert bennünk ez nincs meg( eddigre már kiderült, hogy ki milyen nációból való)… Én erre rákontráztam, hogy mi is egyfajta szigetország vagyunk, csak víz helyett nyelvi akadályok vesznek körül minket… (angolul jobban hangzott) Ezen kellemeset derültünk, majd folytatta, hogy ő kifejezetten kedveli az oroszokat, és nem érti a sok előítéletet velük szemben. Erre mondtam, hogy magyar berkekben azért a szovjet megszállás miatt van egy fajta negatív kép, és elmeséltem a 0. típusú találkozásomat az orosz lányokkal a koliban- az amikor megjegyeztem arra, hogy nem isznak, hogy Hungáriában az járja, hogy minden orosz VODKA, DA…-, ezen is jóízűt mulatott, majd rátért a finn-magyar nyelvrokonságra, itt megjegyeztem, hogy a finnek azért jobban jártak, hogy leléptek a magyar bandától valami mondvacsinált indokkal, hogy “hé, hát mi megyünk izéé, és megkeressük BOB-ot mert eltűnt, de visszajövünk ígérem…csak lehet közben létrehozzuk a világ egyik legelőrehaladottabb szociális-rendszerével rendelkező társadalmát”
Ezen már konkrétan szakadtunk a nevetéstől, a többiek is kicsit oldódtak, és akkor elkezdtek vele beszélgetni a többiek is, aztán én tovább álltam, mert sajtot akartam enni.

Aztán mire visszatértem a forma eltűnt, a többiek meg üvöltve röhögtek, hogy “hogy tudtam így lelazázni a dékánnal?!” Én meg mondom “MIVAAAAN?!?! Azt hittem, hogy csak egy vendégelőadó volt ő is…”…Mert, mint kiderült, ő tartja a “Cross cultural studies” nevű bullshitcsokrot, amit én nem vettem fel, és ezért nem is voltam tisztában a kilétével.

Hát ez most ennyi volt, ha még lészen valami érdekfeszítő, akkor jelentkezem!

A Milán

Leave a Reply

