Mijaszöszvanvelem: Miért akarok diétákkal kísérletezni

on

Mostanában eléggé el voltam tűnve… Tudom, már már epekedve várta olvasóközönségem a következő random Milánkalandot vagy egyéb sztorizgatásokat. Szó sincs róla, hogy ne lett volna említésre méltó esemény az életemben, mióta letétettem a lantot utoljára, csak exhibicionizmusom hagyott kissé alább az elmúllt periódusban… De egyszer minden jónak-rossznak- vége szakad, így újra virtuális papíra vetem kiberpennámmal a gondolataim egy-egy foszlányát… Hogy mi is az apró pópója- vagy apropója? :/ – ennek a szösszenetnek arra mindjá’ rátérek… De előtte egy kis backstory:

Aki ismer, meg ilyesmi, az tudja, hogy lowkey mióta az eszem tudás alapú, azóta testzsírszázalékom inkább konvergált egy zsírdisznóhoz, mint egy humanoidhoz…. Aztán így az utolsó 3-5 évben-főleg 3, mert előtte azért voltak hullámhegyek völgyek… mondjuk azóta is- ezt kicsit megelégelvén, elkezdtem emberibb alakot erőszakolni szánalmas kis porhüvelyemre…

Mivel tapasztalati úton szeretek tanulni és későn érő vagyok, az első 2-3 évet kapásból ki lehet dobni az ablakon. Klasszik fogyókúrásbakik: fél év alatt 20 kiló minusz, mert 0-ról hírtelen 3 kosáradzésre emeltem a fejadagom, majd vissza 15 egy év alatt, mer’ egyetem, majd egy nyár alatt le 10, majd fel 10, mert elhittem, hogy 100 kilósan már lehet “tömegelni”, majd azt szépen egy fél év alatt ledolgoztam- ekkor kezdtem a kalóriaszámlálást-, hogy 2015-re beálljak olyan 102 kilóra. Innentől datálom a klasszikus értelemben vett életmódváltást az eddigi, “edzünk, de azé’ zabájjunk, azt majd ha többet mozgunk, mint amennyit zabálunk, akkó’ jó lesz” mentalitás helyett… Elkezdtem fehérjedúsan kajolni, heti 4-5 súlyzós edzés KARDIÓ-val- előtte: á gec, utálom a kardiót, jó lesz ez a kondi , meg a néhai séta a közértbe, meg futás a busz után…-, de az istenért nem akartam fogyni, így bestagnáltam a fent említett 102 kilóra. Kép:

IMG_1568.JPG

Szóval így tengetém mindennapjaim, elérkezett az erasmus nevű csoda, ahol félig kényszerből, félig kísérleti jelleggel bevezettem a húsmentes étrendet, mer g&ci drága volt kint a hús… Illetve napi szinten 15 Km-eket sétáltam alsóhangon, amit az utolsó két hónapban 25-re emeltem, mondván, hogy készülök az El Kaminora… Abból se lett még semmi… MÉG… Na ennek köszönhetően hamargyorsan a félév végéfe 92-3 kilósra fonnyadtam, ami nem volt jó, mert bár 12-3évesen voltam szerintem utoljára annyi, azért a nagyját az izmaimból(kezdeményeiből) veszítettem.

Hazatérve nagyjából megtartottam a húsmentes étrendemet, de azért kiegészült néhol egy-egy burgerrel meg ilyenekkel.

Ekkor már a tudatos táplálkozás jelenlegi szakaszába léptem, amit október közepétől, egy nettó 2-3 hónapos tengődést követően kiegészített heti 2-3-szor 30 perc szobabicikli meg pár fekvőtámasz….

Ekkor döntöttem el, hogy ilyen 85-90 kiló körül nekem már elég lennem, így jelentkeztem, hogy a zsírdisznóból humanoid konvertálás tradeoffját, nevezetesen a bőrömet szabadítsuk már meg feleslegeitől… Ugyanis hála a fentebb leírt jojózásnak és a no értrend csak mozgás kezdeti stádiumnak, a bőröm nem igazán tudott saját magával dűlőre jutni, így egzisztenciális válságában inkább úgy döntött, hogy rajtam lóg….

Így elmentem, hogy vizsgálják meg, hogy már elégséges vagyok e a TéBé által finanszírozott korrekciós műtét(ek)re, és mint kiderült, IGEN. Ugyanis a toppon voltam 169 centi és 130 kiló(!!) 11. év végén, ahonna bestagnáltam legalább az év végéig milelőtt 12. 2. felében vadállatmód elkezdtem volna “fogyózni…” A vizsgálat időpontjában, októberben i guess, voltam kb 90 kg meg 185 centi… így ez egy 45.5-ös BMI-ről 26,3-asra estem be, ami szükséges és bőven elégséges feltétele ennek a fajta műtétnek…

Ezután a dokibácsi elküldött különböző vizsgálatokra, endokrinológia meg miegymás, de a magyar egészségügynek hála, még ismerős útján is csak február-március környékére kaptam időpontot, OKTÓBERBEN….

Aztán November végén valami elkattant… Kitaláltam, hogy akkor ha már valszeg lesz műtét, rázzuk már ezt a földi tüneményt, amit a sors gunyorosan a testemként aposztrofált, még emberibb formába, így elkezdtem egy kicsit komolyabban venni az edzést… Visszajöttek a súlyzós edzések, valamint a heti 4 kardió…

Januárban új helyre költöztem, így megadatott, hogy egy konditerem cirka 300méterre van tőlem, ahol meglepődve tapasztaltam, hogy minden adott, ami egy jó szabad-és-sajátsúlyos-TRXes-Kettlebelles evezőgépes, magas intenzitású köredzéshez kell, aztán életemben először, a klasszik kardió-konditermi edzést lecseréltem erre a módszerre… ÉS HÁT AZT A KURVA FASZBA….

Jelenleg ugyan 90 kiló vagyok, de ez betudható a Húsvét okozta kajakómának, február óta a 88-89-es tengelyen mozgok, és életem formáját élem….. De erről majd a következő részben amiben kifejtem, hogy miről is fog szólni ez a sorozat, ha lesz motiváci(j)óm írkálni…

Na de summa, summárum, A múlt héten kiírták az első műtétem időpontját, ami Május 15. napjára esik, ameddig cirka egy hónap van hátra, és az utolsó konzultáción szembesítettek vele, hogy a műtét után 6, azaz HAT kibaszott hétig nem mozoghatok….

Mivel ebben az esetben a kajával fogom tudni balanszban tartani magam, elhatároztam, hogy a műtét előtti hónapban adok egy esélyt a Slow-carb Dietnek, amit az életmód és üzleit és minden guru, Tim Ferris Kísérletezett ki, és lényegében egy zöldség-hús kombinációjú, lowkey paleo-ketogén-lowcarb hibridke… Az internet legsötétebb bugyraiban ódákat zengenek róla, és az egyik legjobb módszernek tartják terápiás, rekreációs étrendnek testkompozíció véltoztatáshoz vagy éppen fenntartáshoz-ami nekem a műtét után szükségem lesz. Mivel Én, aki már évek óta szopatja saját magát a súlyával illetően tudja, hogy csodamódszer nincs, és mindenki egyéni preferenciája és genetikája határozza meg, hogy számára mi lesz a legmegfelelőbb, mégis adok neki egy esélyt, mert ez konvergált a legjobban a jelenlegi étrendemmel és a rossz szénhidrátszintézisemmel….

Elvárásaim nincsenek, titkon remélem, ha a fele igaz annak, amit erről az étrendről írtak,hogy ha betartom, az eddigi edzés-frekvenciával életem csúcsformájára teszek szert a műtétre….

Mellé edzésnek a saját magam által kikísérletezett köredzést fogom tolni, esetenként 1-1 futás/MMA edzés kíséretében.

A soron következő részeiben kifejtem, hogy mik a diéta alappillérei, mik a jelenlegi számaim-nem lottó-, valamint beszélek mindeféle nehézségekről, pozitívumokról, ktgekről, amik a diéta során felmerülnek/tek vagy fel fognak merülni.

Az egész írás célja, hogy szociális nyomást gyakoroljak magamra, ezáltal is a minél szigorúbb diétázásra fogva magamat!

Addig is ha tetszett, meg szurkolni akarsz meg ilyenek,akkor stay tuned…

Milán

 

One Comment Add yours

Leave a Reply

