Első két hét tapasztalatai

Egyéni tapasztalatok az első hétről

Hát az öt fő szabályt majdnem maradéktalanul betartottam, bár kedden ettem müzlit reggelire, szerdán meg lecsúszott 3 kis kocka tejespite még a Husvéti miujságból… Egyébként egyáltalán nem vészes, és mivel én amúgy is szeretem a különböző hüvelyeseket meg ilyeneket így nekem az átállás is könnyebb volt… Bár ezért is mertem belevágni, mert ez állt az eddigi étkezési szokásaimhoz legközelebb…

A reggeli kérdése számomra a legnehezebb, eddig fehérjeporral oldottam meg, mert 4-5 tojás kellene a 30g fehérjéhez, és nem nagyon szeretek reggelente még ezzel is bazsakodni. Kövi hétre kifőzök előre egy tucatot és azt nyammogom reggelire spenóttal, meg lencsével.

Ja igen, az új legjobb barátom a lencse…

Ebédre eddig is túlnyomórészt salátát ettem mozzarellával meg joghurtos öntettel, csirkemellsonkával. A mozzarellát, meg a joghurtos öntetet kiváltotta a Vörösbab és vagy a csicseriborsó, valamint a lencse, illetve csirkemell sonka helyett is próbálok teljesértékűbb húsokat fogyasztani. Ami még elég menő az a fűszeres olajban elrakott heringkonzerv a tetejére.

Vacsorára eddig bab-lencse-csicseriborsó triumvirátus valamilyen formátumú kombinációját fogyasztottam csirkével, vagy hummusszal és padlizsánnal.

Mint láthatjátok, nem túl változatos, de ezek a hüvelyesek… Elképesztően sokféleképpen elkészíthetőek, mindenféle fűszerezést kibírnak… Ja igen, ugyanis nincs megkötés nagyon fűszerezésben sem, azért a vegetát és barátati nem árt kerülni, de én pl a vöröscurrys csicseriborsó és vöröslencse kombót firss paradicsommal és uborkával nagyon élem….

Tegnap elég hosszú napom volt és nem volt időm főzni így a vacsit úgy oldottam meg, hogy vettem egy gyrostálat egy görög helyen és tzatziku nélkül, de csípősszósszal kértem saliágyon….

Összességében, ahogy azt már fentebb is írtam, a közérzetem jobb, két étkezés között kevesebbszer érzem azt, hogy menten éhen döglök meg ilyenek, és nincs az sem amitől a legjobban tartottam, hogy a hüvelyesektől majd ÜVÖLTVE FOGOK FINGANI… 😀

Mivel ma volt az első csalónapom így erről is és ennek intézményéről és pszichés oldaláról is tudok nyilatkozni viszonylag friss élményeken nyugodva.

Ha elképzelitek, a hétköznapjaim nem túl változatosak étkezésben, de nem panaszkodom, én elvagyok. Viszont azért 5 nap után le tud az ember szívódni annyira, hogy megérdemeljen egy kis kényeztetést, mert valahol azért mégis megterhelő ez az étrend… Viszont alig várja az ember a szombatot.

Mivel eddig is lowkey figyeltem arra, amit eszek, így nagyon nagy csalás nem volt, igazából a tejtermékek hiányát pótoltam, valamint a túrórudi és sanbenedetto fétisemet éltem ki gumicukortivornyába fulladva…

Második Hét tapasztalatai:

A második héten már volt klasszikus mealprep, ami 4 napnyi kaja lefőzését és dobozolását jelentette előre…

Nem kis szenvedés volt, ugyanis kielégítő számú doboz hiányában két adag kaját kellett egy dobozba zsúfolnom, amivel több probléma is van… Az első,  hogy nehéz két részletben megenni…. illetve, hogy egy nap két dobozt kell megenni… DOBOZOSTUL…

A blogposzt képén is látszik, hogy alapvetően a következő élelmianyagokat zsúfoltam a második hetes adagomba:

  • tőkehalfilé
  • szardínia(olajos)
  • képoszta
  • lencse
  • vörösbab
  • brokkoli
  • rukkola
  • tojás
  • oliva
  • spenót

Ezek közül a rukkola-tojás-oliva-spenót a reggelit és az uzsonnát reprezentálják, a halak-hüvelyesek pedig az ebéd és vacsora megfelelői.

Amilyen szarul hangzik ez a kombináció annyira nem volt az. Igaz az utolsó adag, halas kajámat ki kellett dobnom, mert elkeveredett a doboz amiben volt….

Két doboznyi kaja a lifesum szerint kb 1300 kalória volt, így ez edéskevés egy napra, de tűrhető… Hogy fentebb tornázzam a kalóriabevitelem, sózatlan mogyorót/mandulát fogyasztottam, 75-80g-ot egy-egy nap.

Kiegészítésként a héten ettem egyszer egy hummusz shakshukát ebédre, meg egyszer egy gyrost vacsira, illetve 2-3 este túrót vacsira.

A második hét cheatday-e egy kicsit megcsúszott, ugyanis pénteken egy versenyen voltunk, és az azzal járó stresszt én a helyszínen lévő ingyenkajával oldottam, ami azt eredményezte, hogy a szombati nap helyett péntekre csúszott a csalónap, és igazából a hétvégén is “csalogattam” 😦 Ez szomorú és kissé demotiváló volt, de néhány twisttel megtoldva az egészet folytattam tovább…erről még később…

Javítandók

keveset iszom

Ez nagy problémám és már régebbóta fennáll, és nem alkoholszármazékokra irányul a kevés bevitel, hanem general folyadékra… Általában este jön meg a szomjam, akkor lerántok 1,5-2 liter vizet egy huzamban, utána meg járok pisilni egész éjjel… 😐

Nem eszem eleget

Az első hét hibája volt ez legfőképpen, illetve a másodiké is, ami az ételporciózásból adódott, ez kicsit meg is látszott a csalónapos csúszdán…

Ennyi az első két hét tapasztalatairól, de mikor ezeket a sorokat írtom, akkor már 3.hete nyomom a diétát és a harmadik héttel beláttam pár dolgot, amiről majd a későbbiekben részleteiben is írok!

Addig is erőt egészséget,

A Milán

 

Leave a Reply

